Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Animace tváře avatara na základě záběrů lidské tváře
Takács, Martin ; Milet, Tomáš (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Táto bakálarska práca predstavuje aplikáciu pre animovanie 3D avatarov v reálnom čase, na základe záberov ľudskej tváre z jedinej kamery alebo videa. Výsledná aplikácia pozostáva z troch modulov -- snímanie tváre, animátor avatara a sever, ktorý prenáša dáta z modulu na snímane tváre. Modul snímania tváre vypočítava z ľudskej tváre nové dáta pre animáciu a využíva pritom Facmesh of Mediapipe pre určovanie obrysov a črtov tváre. Animátor avatara je webová aplikácia pre vykreslovanie a animovanie 3D avatarov, pomocou kostrových animácií, pričom využíva knižnicu Three.js. Obidva moduly využívajú výhody súvislej obojsmernej komunikácie protokolu websockets, pripojením na jediný server. Výkon modulu na snímanie tváre záleží od kamery a zariadenia, na ktorom beží, ale bežne dostupná web kamera obvykle postačuje pre rýchlosť snímania 30+ FPS a animovanie beží na 60+ FPS s viacerými avatarmi. Hlavným prínosom tejto práce sú (a) Počítanie dát z ľudskej tváre je vhodné pre kostrové animácie, ktoré sa väčšinou jednoduchšie na vytvorie a sú viac dostupné ako metóda splývania tvarov (angl. blend shapes). (b) Používanie snímania tváre a animátora avatara, ako nezávislých modulov spôsobuje to, že na základe jediného vstupu z kamery/videa je možné animovať viacerých avatarov na rôznych zariadeniach.
Detekce obličejů ve videu
Kolman, Aleš ; Řezníček, Ivo (oponent) ; Polok, Lukáš (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou detekce obličejů ve videu. Naleznete v ní souhrn základních barevných modelů. Poté je uveden popis a srovnání základních metod pro detekci lidské kůže s praktickou ukázkou implementace parametrického detektoru. Následuje teoretický základ pro detekci obličejů a sledování obličejů ve videu obsahující výčet základních pojmů a metod této problematiky. Vyšší důraz je kladen na popis algoritmu strojového učení AdaBoost a na popis možnosti použití Kalmanova filtru pro účely sledování detekovaných obličejů. V podlesní části práce jsou uvedeny návrh, implementace a testování knihovny realizované v rámci této diplomové práce.
Sledování obličeje v reálném čase
Ermak, Aleksei ; Špaňhel, Jakub (oponent) ; Hradiš, Michal (vedoucí práce)
Práce se věnuje problematice sledování obličeje v reálném čase. Na začátku jsou popsány existující metody sledování objektů a detekce obličejů. V další části se tato práce věnuje návrhu, implementaci a trénování konvoluční neuronové sítě, která se ukázala efektivní pro řešení problematiky sledování obličejů. Dále se  implementovaná síť porovnává s existujícími metodami. Poslední část práce popisuje optimalizaci vytvořené sítě pomocí sady nástrojů společnosti Intel zvané OpenVINO.
Automatická regulace velikosti písma podle vzdálenosti čtenáře
Brunclík, Robert ; Koťová, Markéta (oponent) ; Janoušek, Oto (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá automatickou regulací velikosti písma podle vzdálenosti čtenáře. Obsahuje teoretické seznámení s detekcí obličeje a následné sledování detekované oblasti v průběhu scény. Dále je zde uvedeno srovnání sledovacích algoritmů. Je zde popsán výpočet vzdálenosti uživatele na základě kalibrace a na bázi výsledku dochází k automatické korekci velikosti písma. Součástí diplomové práce je popis samostatné aplikace Automatický regulátor velikosti textu, s doporučenými možnosti nastavení programu.
Animace tváře avatara na základě záběrů lidské tváře
Takács, Martin ; Milet, Tomáš (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Táto bakálarska práca predstavuje aplikáciu pre animovanie 3D avatarov v reálnom čase, na základe záberov ľudskej tváre z jedinej kamery alebo videa. Výsledná aplikácia pozostáva z troch modulov -- snímanie tváre, animátor avatara a sever, ktorý prenáša dáta z modulu na snímane tváre. Modul snímania tváre vypočítava z ľudskej tváre nové dáta pre animáciu a využíva pritom Facmesh of Mediapipe pre určovanie obrysov a črtov tváre. Animátor avatara je webová aplikácia pre vykreslovanie a animovanie 3D avatarov, pomocou kostrových animácií, pričom využíva knižnicu Three.js. Obidva moduly využívajú výhody súvislej obojsmernej komunikácie protokolu websockets, pripojením na jediný server. Výkon modulu na snímanie tváre záleží od kamery a zariadenia, na ktorom beží, ale bežne dostupná web kamera obvykle postačuje pre rýchlosť snímania 30+ FPS a animovanie beží na 60+ FPS s viacerými avatarmi. Hlavným prínosom tejto práce sú (a) Počítanie dát z ľudskej tváre je vhodné pre kostrové animácie, ktoré sa väčšinou jednoduchšie na vytvorie a sú viac dostupné ako metóda splývania tvarov (angl. blend shapes). (b) Používanie snímania tváre a animátora avatara, ako nezávislých modulov spôsobuje to, že na základe jediného vstupu z kamery/videa je možné animovať viacerých avatarov na rôznych zariadeniach.
Sledování obličeje v reálném čase
Ermak, Aleksei ; Špaňhel, Jakub (oponent) ; Hradiš, Michal (vedoucí práce)
Práce se věnuje problematice sledování obličeje v reálném čase. Na začátku jsou popsány existující metody sledování objektů a detekce obličejů. V další části se tato práce věnuje návrhu, implementaci a trénování konvoluční neuronové sítě, která se ukázala efektivní pro řešení problematiky sledování obličejů. Dále se  implementovaná síť porovnává s existujícími metodami. Poslední část práce popisuje optimalizaci vytvořené sítě pomocí sady nástrojů společnosti Intel zvané OpenVINO.
Automatická regulace velikosti písma podle vzdálenosti čtenáře
Brunclík, Robert ; Koťová, Markéta (oponent) ; Janoušek, Oto (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá automatickou regulací velikosti písma podle vzdálenosti čtenáře. Obsahuje teoretické seznámení s detekcí obličeje a následné sledování detekované oblasti v průběhu scény. Dále je zde uvedeno srovnání sledovacích algoritmů. Je zde popsán výpočet vzdálenosti uživatele na základě kalibrace a na bázi výsledku dochází k automatické korekci velikosti písma. Součástí diplomové práce je popis samostatné aplikace Automatický regulátor velikosti textu, s doporučenými možnosti nastavení programu.
Detekce obličejů ve videu
Kolman, Aleš ; Řezníček, Ivo (oponent) ; Polok, Lukáš (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou detekce obličejů ve videu. Naleznete v ní souhrn základních barevných modelů. Poté je uveden popis a srovnání základních metod pro detekci lidské kůže s praktickou ukázkou implementace parametrického detektoru. Následuje teoretický základ pro detekci obličejů a sledování obličejů ve videu obsahující výčet základních pojmů a metod této problematiky. Vyšší důraz je kladen na popis algoritmu strojového učení AdaBoost a na popis možnosti použití Kalmanova filtru pro účely sledování detekovaných obličejů. V podlesní části práce jsou uvedeny návrh, implementace a testování knihovny realizované v rámci této diplomové práce.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.